Skip to main content
 Vorig onderwerp Vorig bericht Volgend bericht Volgend onderwerp

Onderwerp:
Hulp / advies gezocht aankoop late (s4, GT, GTS) handgeschakelde 928
(Gertjan Thomassen, 04.05.2022  21:09)


Reactie op:
Hulp / advies gezocht aankoop late (s4, GT, GTS) handgeschakelde 928
(Gertjan Thomassen, 10.06.2022  11:31)

Theo Jenniskens
10.06.2022  12:00

Hulp / advies gezocht aankoop late (s4, GT, GTS) handgeschakelde 928


Dag Gertjan,

je bent al even op zoek geloof ik. Handgeschakelde 928 S4 GT en GTS met lage km stand zijn er relatief weinig. Dat maakt ook dat ze aan de prijs zijn. 50k is geen zeldzaamheid. De auto's in Duitsland zitten vaak ver boven de 150k zoals je zal hebben gezien. Zolang je auto 30 jaar oud is of meer zit je niet vast aan hoge invoer kosten. Wel transport ...

GT's zijn er erg weining en neigen toch een collectors item te worden. De waarde is al flink gestegen.

Rood is qua kleur inderdaad lastig, verkleuring door UV is niet mooi en overspuiten kost een stevige duit. je ziet de verkleuring vooral bij de kunststof delen, maar na 30 jaar is de hele lak wel aan het minder worden, als je een cleaner gebruikt zie je dat de bovenlaag is aangedaan. Deze auto zal dus flink extra kosten als je hem perfect wil hebben. Rood is wel mooi :)

Qua motor prestaties is de GT iets beter, is feller dan de S4, maar verwacht ook geen immens verschil.

Rekeningen van onderhoud geeft je wel wat inzicht, maar weet ook dat rekeningen die men liever niet had laten zien (schades) er ook niet bij zitten. En wat men zelf heeft onderhouden staat natuurlijk niet op een factuur, maar hoeft bepaald niet slecht te zijn. Ik denk dat hoe de laatste eigenaar met de auto is omgegaan van extra waarde is, zeker als hij met facturen kan laten zien dat de auto vakkundig hersteld/onderhouden is. 

Elke auto die je overweegt moet je laten inspecteren door iemand die de 928 echt goed kent. Daarmee kun je verrassingen voorkomen die je spaarpot zullen leegmaken. Zeker moet je rekening houden met wat extra onderhoud na de aankoop. Als je zelf veel kan doen vallen de kosten daarvan wel mee. Maar bv een PSD pomp die het niet meer doet kost snel een hoop geld. Als de motorsteunen ingezakt zijn zit je zo maar vast aan meer dan 1000 euro garage man-uren en 600 euro materiaal.

En dan is er elektronica die oud begint te worden en het soms laat afweten. Bij elke 928 die je overweegt zit dit risico. Reserveer wat geld hiervoor.

groet, en succes met de zoektocht.

Theo

 

 

          1. Hulp / advies gezocht aankoop late (s4, GT, GTS) handgeschakelde 928 (Theo Jenniskens, 10.06.2022 12:00)